IRC Script Dökümanı


Bana IRC’ten sürekli soruyorlar. Yanıtlamaktan bıktım.
Ben de pek biliyorum sayılmaz. Yani bildiğim kadarıyla anlatacağım.
1-Alt + R ile Script Editor açıyoruz.
2-Yukarıda Aliases-Popups-Remote-Users-Variables diye yazılar var. Remote’ye basıyoruz ve oraya kodlarımızı yazıyoruz.
3-Şimdi bu ekranı kapatın. IRC’e gelin ve /help on yazın. Dizin açılacak. Orda tüm Event’leri (Olay diye bahsedeceğim.) görüyorum. Oraya “on TEXT” yazın.
Karşımıza böyle bişey çıktı.
Şimdi;
Yeşil olan yer kullanıcının seviyesini işaret eder. Bunu ben pek kullanmadığım için anlatamayacağım. İngilizceniz iyi ise /help level yazarak öğrenebilirsiniz.
Turuncu bölüm kanalı ifade eder. Birçok kanal yazılabileceği gibi tek kanal da yazabilirsiniz.
Kırmızı olan yer çıkan yazıyı ifade eder. Şimdi o baştaki ve sondaki * sembolünü anlatacağım.
Bu sembol “Devamı var.” demektir. Sola koyarsak soldan devamı var. Sağa koyarsak sağdan devamı var.
Şimdi her 2 yana koyduk. Onun için herhangi bir yerdeyse anlamı taşır. Başına koymazsak cümlenin başında anlamı taşır. Eğer hiç koymazsak Sadece o kelime geçiyorsa anlamı taşır. Mavi yer ise “help” yazıldığında ne gerçekleşeceğini ifade eder.
on 1:TEXT:Merhaba:#kanal:{
/msg $chan Merhaba, Hoş Geldin $nick .
}

Burada ben { ve } kullandım. Alt alta kod yazacağımızda bunları kullanabiliriz.
Yukarıdaki kod; Eğer birisi (Bu RuffRy olsun) #kanalım kanalında Merhaba derse o kişiye biz Merhaba, Hoş Geldin RuffRy diyoruz.
/msg komutu kişiye özel de söylenebilir. Mesela /msg TheBishopp gibi. Ya da kanala da söylenebilir /msg #kanalım gibi. Burda $ işaretiyle başlayan 2 tane yabancı kelime gördük😛
on TEXT’in altında $chan Yazılan kanalı ifade eder. $nick ise yazan kişiyi ifade eder.
Şimdi şöyle bir kod yazacağım:
on 1:TEXT:Tekrarla *:#kanalım:{
/msg $chan $nick Diyor ki: $2-
}

Şimdi burda ben diyelim ki kanalda “Tekrarla Merhaba herkese.” yazdım.
Bu kod karşılık olarak şunu verecektir:
TheBishop diyor ki: Merhaba herkese.
Şimdi burda yine size yabancı görünen birşey kullandım😛
$2- demek 2. kelime ve sonrasını ifade eder. $1- deseydim 1. kelime ve sonrası yani bütün hepsini ifade etmiş olacaktı. $2 deseydim sadece 2. kelime. Yanına koyduğumuzda sonrası anlamı taşır.
on 1:CONNECT:{
/set %kanal #kanalım
}

Bu kodun anlamı. Ben IRC’e bağlandığımda bir tane değişken belirlesin. Değişkenin adı %kanal olsun ve içeriği de #kanal olsun.
Değişken belirlerken yani variable başına % koyuyoruz.
Bu kodun altına da;
on 1:TEXT:Merhaba:%kanal:{
/msg $chan Merhaba, Hoş Geldin $nick
}

Yukarıda gördüğünüz gibi. #kanalım yerine %kanal kullandım. Çünkü %kanal’ın içeriği #kanalım’dir.
Böyle yapmamızın ne faydası oldu peki derseniz kanal değişeceği zaman birsürü #kanalım yazısı yerine %kanal değişkeninin önüne yeni kanal ismini koymanız yeterli olacaktır.
Şimdilik bu kadar yazdım. Devamını da getireceğim.

Ağustos 15, 2010 tarihinde Genel içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

